FANDOM

Witaj na Marvelpedii

Marvelpedia to kompendium wiedzy na temat komiksowego świata Marvela.
Aktualnie mamy 8 artykułów oraz 26 obrazów.

Szablon:Menu

Artykuł na Medal!
SpidermanInfoBox

Spiderman to superbohater znany z komiksów publikowanych przez Marvel Comics, został stworzony przez najsławniejszego komiksowego pisarza, Stana Lee. Jest uznawany za najsławniejszego superbohatera Marvela, możliwe, że nawet całego świata. Po raz pierwszy pojawił się w komiksie Amazing Fantasy vol. 1 #15, dokładnie sierpień 1962 roku. Należy do prestiżowej organizacji Avengers. Moce zdobył gdy ugryzł go radioaktywny pająk. Często postać pająka jest wykorzystywana w różnych adaptacjach. Przykładowo filmy i seriale.

Historia Edytuj

Peter Parker został osierocony w wieku 6 lat, gdy jego rodzice zginęli w katastrofie lotniczej. Trafił pod opiekę cioci May i wujkiem Benem. Zamieszkał z nimi w Nowym Jokru, w mieście Forest Hills. Jako dziecko był inteligentny. Lecz jego nieśmiałość i zamiłowanie do nauki często stawiały go w roli szkolnego odludka. Podczas publicznego pokazu demonstrującego bezpieczne przetwarzanie materiałów z laboratoriów nuklearnych, sponsorowanym przez Techtronics, Parker został ugryziony przez pająka, który wcześniej został wystawiony na oddziaływanie promieniowania użytego do pokazu. Wracając do domu, Peter odkrył, że zyskał niezwykłą siłę, zwinność i zdolność do wspinania się po ścianach, czyli atrybuty pająka powiązane z jego ukąszeniem.

Czy wiesz, że...
  • ... X-Men to największa organizacja?
  • ... Wiele postaci Marvela są podobne do postaci DC np. Iron Man - Cyborg, Flash - Quicksilver Deathpool - Deathstroke itd
  • ... Co kilka lat Marvel zarządzał „odświeżanie” swojego Uniwersum. Niektórzy redaktorzy byli gotowi nawet zabić wszystkie postacie. W latach 80′ twócy wpadli na inny pomysł – stworzenia czarnego Spider-Mana. Jim Shooter, naczelny wydawnictwa, kupił za 220$ projekt kostiumu od jednego z fanów.
  • ... Historia Marvela wypełniona jest ostrą grą pod publiczkę. Niektóre postacie często powstawały w skutek różnych trendów i zmian politycznych. Tak powstał m.in. Black Panther – jeden z pierwszych czarnych superbohaterów. Kilkanaście lat później scenarzyści postanowili nawet stworzyć kobiecą wersję Hulka – She-Hulk! Historia z „jej powstaniem” jest tak głupia, że nadal nie mogę uwierzyć, że ktoś się na to zgodził.
  • ...Ciekawa sprawa. Stan Lee przez wiele lat zabiegał o to, żeby postacie Marvela trafiły na wielki ekran. Po sukcesach pierwszych X-Menów i Daredevila całe grono postaci można oglądać w kinie. Większość filmów produkuje Marvel Studios. Ale nie… Spider-Mana. Prawa do tej postaci ma bowiem Sony. Studio, co jakiś czas musi wypuszczać kolejne filmy z pajęczakiem, dzięki czemu utrwala prawa do tej postaci.

{{}}

Kilka słów o nas

To fikcyjny świat, w którym ma miejsce akcja pozycji publikowanych przez wydawnictwo komiksowe Marvel. Bardziej szczegółowe informacje na temat uniwersum DC znajdziesz w artykule Marvel Comics.

Wyróżniony Obraz

Hulk Vol 3 6 Textless

Szablon:Portal/Podobne wiki